Tuesday, December 21, 2010

jalan-jalan cari mentarang


assalamualaikum..
uhhh..minggu ni memang mama sangat rajin berkojer...Pp
al-maklumlah, kami di gemparkan dengan satu berita hangat..
yang bisa membuatkan kami semua melompat...
hehe..melompat dalam ketidak readyannn..
boleh gituu???

minggu ni pengarah negeri Perak,
nak melawat anak-anak buahnye..
aiii..berkojer ke idakk kome-kome nehh??

so, sepanjang harii sebuk menghapdet itu ini 
bagi memperkemaskinikan unit memasing..
mama pun tidak ketinggalan...DD

sampai tak sedar masa berjalan..
sangat pantas...
sampai dah fenattt jari jemari dan mindaku ini..
ewaaahhh..
jadi marilah bersama-sama mama kita menterapikan diri barang seminit dua..
haaahhh yolah tu seminit dua..
kalau dah mengadap lappy..memang tak mandang dah pc kat sebelah tu..
isshhh tapi minggu ni memang mama nak siapkan semua dokumen before bercoti-cotiann..:)


hai ape kabolah gegurl mama kat umah acik myra tu...
makan ke tak sii kakak..
sejak dua menjak ni..
kurang makan...

oww bercerita pasal makan..
mama nak share story pasal
sejenis seafood ni..baru bagi mama..
pelik tapi sedap..
ewahhh macam zaibo & zam dalam program pelik tapi sedap la plak...hahaha

al-kisahnye...
sabtu lepas kami sefamily telah ke selangor..
kami ke tg karang, sekinchan & sg besar...

mama ajak papa lastweek...dis week baru dilayan..
oklah kan..dari tak layan langsung..
hajatnye nak cari tudung dengan kain yang murah-murah..
nak g wedding BFF mama...masa keje JPJ dulu..
dan nak cari kain sebagai hadiah untuk anak buahmama
dapat 5a dalam UPSR itu hari..

sekali mama ternampak di sepanjang jalan 
ramai yang menjual sejenis seafood ni..
nak juge nengok ape ke rupenye..
macamane rasanye...sedap ke idak..
so papa pun bentilah demi melayan mama....:)





pernah tak tengok?ini sejenis seafood
ala-ala kepah la..tapi lagi besar...
dah beli pun kat tepi jalan sg besar..Pp

namanye mentarang...
sekilo dalam rm8..tengok saiz besar @ kecik..
mama beli mentarang bakar..
sepinggan rm5....datang bersama sos..
kene makan panas-panas baru syiookkk...


mama yang ala-ala jakun ni...
makanlah dengan sesedap rasanya..
eee...rupa dia memang takleh tahan..
sape2 yang geli takyah la makan..
memang tak lalu...
mama makan jerkk...hahahaa

sekali bila dah siap makan..
uhhhhh
gatal daaaa...
gatal kat tempat jahit operation dulu...
waaaa...mengenyaammmmmm....
sabauuu jerlaaaa...
dah bising pakcik tu...
itu ini itu ini...haihhhsss dengar jelah...
mane lah mama tau gatal.....ngggeeeee...


***************


lepas makan mentarang kami ade juge ronda-ronda kot-kot 
terjumpa pantai nak bawak gegurl main-main air..
sampai ke tg karang kami meronda tak jumpa pun pantai...
jadi terus patah balik ke sg besar...
iaitu meneruskan hajat mama
nak sopeng-sopeng kain...

ohhh sungguh sorga kain...
dan yang penting murah-murah..
boleh tawar menawar....

ade satu kedai yang mama g tu...Boltybay ke ape ntah namanye..
memang besttt...boleh ngorat-ngorat bangla tu
untuk dapatkan harga yang berbaloi-baloi...hehehee..

sampaikan papa tinggal mama untuk bersopeng 3jam pun tak sedar...
hehehe..sangat syiookkk..
walaupun tak beli dapat cuci mate pun okeee...
mama dapat gak rembat 3pasang kain
2 helai tudung...

ehhh while mama sopeng...papa n gegurl g mane eyh???
jom kita zasssss tengok ape dorang buat....ekekekekekek









oooo gegurl dok kat playground yerr..
kebetulan hari tu sungguh romantik cuacanye..
redup jerk....
dapatlah anak-anak bermain-main sambil tunggu mama
habis belek kainn...





kakak mama pergi mane?







mama pergi sopeng kain la dik.
sian mama dah lama tak beli baju baru
asyik sopengkan baju untuk kita jer...
bagi can la kat mama pulak...DD








papa kene jaga adik & kakak yer...
shiaaannn papaaaa...






papa jomlah main-main dengan kakak....






dah lama lah kita kat sini..
jomlah cari mama....
takkan tak habess lagi sopengg...





oke  nanti jap kakak tilik mama eyhh
nengok mama kat kedai mane..
dah siap ke belum belek kain....


issshh bolatnye muke kakak like mother like doterrr...hehehe..DD




jomlah papa kita carik mama...
kot-kot fengsann dalam gedung kain ke 
dah 3jam dah ni....
ekekekekkk...


memang tak sedar masa berlalu kan...
sedar-sedar papa call tanya mama kat kedai mane?
ala 3jam bukannye lama....

hehehe..sangat syiookkk..
walaupun tak beli dapat cuci mate pun okeee...
mama dapat gak rembat 3pasang kain
2 helai tudung...jadilah kan...

kuar dari kedai kami terus zass g makan
dan balik teluk intan..
mama nak cepat sebab nak terus ke kedai tempah baju
takut org dah tak ambik tempahan
nanti tak sempat lak nak pakai ke wedding acik nani...








1 comment:

KaKaK AtiN said...

wah....cumel nye qaisara.....

nape tak ajak kakak gi holiday?....
huhuhu